lördag 10 september 2011

Såhär bra var inte fisket idag kan man enkelt konstatera. Vi bröt strax efter lunch då mina höstställen höll temperatur på 17,5 grader, och blev invaderat av Värmländska segelbåtsförstörarklubben som tydligen hade KM i kors-och-tvärs-åkande-utan-mening-som-bara-är-i-vägen-för-oss-svårt-seriösa-sportfiskare-segling.

Jag skulle tippa på att vattnet behöver ett par veckor till på sig innan det börjar lossna på allvar.

Tills dess skall jag försöka lugna fiskesuget genom att köpa fiskesaker!

För er som missat det så är jag utöver mitt guidande numera butikschef på Vildmarksliv i Karlstad, som är en nyöppnad sportfiske och outdoorbutik. Kom gärna in och kika på allt vi har att erbjuda! Vi finns på Gräsdalsgatan 16 i Karlstad, och har öppet från 10-18 alla dagar utom Lördag och Söndag då vi istället stänger 14.

Inga kommentarer: