lördag 28 april 2012

Summering dagens trebåtars guidning

Vi landade på fyra godkända fiskar idag, vilket får ses som mycket lyckat med tanke på att det var nya vatten för mig. Det visade sig vara rätt val att gå på wobbler idag, och de flesta fiskarna högg i farter runt 2,5 knop. Jag bestämde mig i höstas för att köra ett helår där jag konsekvent körde wobbler och hög fart för att senare utvärdera hur mycket fisk det genererade. Tendensen ser riktigt bra ut får jag ändå säga.
Jag vill tacka de gäster jag hade ombord idag för en trevlig dag, samt Tommy Nerstrand och Petter Larsson som körde de andra två båtarna. Inte alla guidningar man helt plötsligt har minst båt!
Alltid lika trevligt att träffa dessa båda herrar, och jag ser fram emot nästa gång vi kör ihop.

Nu tar jag kvällen, och förbereder mig för en veckas semester i monsterlaxarnas rike Östersjön. Tänkte bättre på mitt PB 15,2 kg på östersjölax. Bör vara ganska snabbt ordnat ;)

Inga kommentarer: